Przełom Online
TRZEBINIA. Rondo odsuwa się w czasie
Najwcześniej w 2012 roku rozpocznie się budowa ronda na niebezpiecznym skrzyżowaniu ulic Kościuszki i Harcerskiej. Sygnalizacji świetlnej ani azylu dla pieszych "krajówka" wcześniej tu nie zamontuje.
Do tej pory władze Trzebini zapowiadały, że rondo na tym skrzyżowaniu powstanie w 2011 roku. Przedłużyły się jednak rozmowy z właścicielami terenów przy markecie Biedronka i Domu Kultury Sokół, którzy musieli dać zgodę na inwestycję.
- Zleciliśmy właśnie opracowanie projektu budowy ronda. Dokumentacja ma być gotowa do końca 2011 roku. Następnie przekażemy ją inwestorowi – Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Krakowie. Trudno powiedzieć, czy ten rozpocznie prace w 2012 roku, czy może później. W planach ma bowiem wiele innych inwestycji związanych ze zbliżającymi się mistrzostwami w piłce nożnej – mówi Robert Siwek, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Trzebini.
Skrzyżowanie ulic Kościuszki i Harcerskiej jest jednym z najniebezpieczniejszych w gminie. Doszło tam już do wielu wypadków drogowych z udziałem pieszych. Do czasu budowy ronda mieszkańcy liczyli, że w tym miejscu pojawi się sygnalizacja świetlna, albo chociaż azyl dla pieszych. Magdalena Chacaga, rzecznik krakowskiego oddziału GDDKiA, mówi wprost, że takich inwestycji "krajówka" nie ma w planach.
(AJ)
Komentarze
7 komentarzy
Żądam zgłoszenia sprawy do NIK i do zbadania przez ministra infrastruktury sprawy rond w Trzebini. Gdzie na świecie na odcinku 1,5 km jest 5 rond na głównej drodze po której połowa pojazdów to ciężarówki (różne) i autobusy? Może bezmyślni zarządcy gminy chcą się przypodobać Pani Krysi albo Jadzi, które stoją na przejsciu przy biedronce 2 - 3 min? Czy ktoś z pomysłodawców policzył ile dziennie zwiększy się emisja spalin, ile będzie kosztował przejazd dużym samochodem, autobusem przez te ronda? Może najpierw by ktoś zbadał i przeliczył zasadność tych rond? Napewno korki nie zrekompensują ekonomicznie ich budowy, a napewno przyczynią się do zwiększonej emisji spalin i innych zaniesczyszczeń (np. pył z hamulców), zwiększy się też hałas i drgania.... A jak już będzie południowa obwodnica to rond, śmiesznych azyli i świateł już nie będzie potrzeba budować. Pozdrawiam
Najlepszy sposób wyrzucenia pieniędzy w błoto to zatrudnić naszych urzędasów. Pomysł jest bardzo głupi, ale widać miasto jest bogate więc może wyrzucać pieniążki w błoto i budować każdym skrzyżowaniu rondo lub światła. Tak jak pisze Krzysio, wielokrotnie był ten temat poruszany, rozwiązanie jest proste i tanie, niestety chyba nie pojęte dla urzędników. W końcu nie ich pieniądze wiec można wydawać na takie głupoty jak rondo czy światła pod starym lo, które służą obecnie dzieciakom do zabawy bo żaden pieszy z nich nie korzysta. Wystarczy postawić tam wysepkę dla pieszych i nakaz skrętu w prawo przy wyjeździe z biedronki. Czasami najprostsze rozwiązania są najlepsze, ale u nas trzeba budować światła lub ronda, a może estakadę postawimy? Kto widzi tu jakąkolwiek logikę?
zgadzam się z "raptorem"-wypowiedź pierwsza. Ponadto, fikcja bezpieczeństwa pieszych. Wszystkie przejścia są w obrysie ronda, co jest totalną bzdurą inżynierii drogowej! Wyprowadzając samochód w odnogę, dodajemy "gaz ucieczkowy", a wejście pieszego powoduje nagłe hamowanie i blokowanie przepływu ruchu na rondzie dla wszystkich wjazdów. Odległość obrysu zewnętrznego okręgu ronda a pasami NIE MIEŚCI DŁUGOŚCI JEDNEGO POJAZDU, dlatego następuje blokada. I NAJWAŻNIEJSZE!!!!!!!!! Wokół rond SIEDMIOKROTNIE!!! wzrasta stężenie "spalin"! (hamowanie, redukcja, rozpędzanie) -wiem, bo to mierzę.
Jak bym mial do wyboru swiatla czy rondo to zdecydowanie wole rondo :)
bezsens, tam potrzebna jest sygnalizacja. totalnym bełkotem jest dla mnie stwierdzenie , że rozmowy z wlasciclem sokoła sie przedłużyły.... czyżby Siwek nie wiedział że DK Sokół jest pod zarządem gminy???
Już wielokrotnie pisalismy na forum jak my mieszkańcy miasta widzielibyśmy rozwiązanie problemu komunikacyjnego w tym miejscu. Uważam iż ważniejsza inwestycją byłoby rondo przy nowo budowanym markecie a przy Biedronce wystarczyłaby dobra organizacja ruch tak jak proponowaliśmy. Jeśli to co m. in ja proponowałem nie było czytelne chętnie spotkam sie z odpowiednimi osobami które mogłyby rozważyć nasz projekt. Nie stawiajmy przeszkód (rond) niepotrzebnie na drogach o dużym natężeniu ruchu. Zamiast budować nowe dwupasmowe drogi utrudniamy tylko ruch bez analizy problemu.
Dla mnie budowa ronda w tym miejscu to bezsens. Po zbudowaniu ronda przy skrzyżowaniu z ul. Słowackiego należało by dać nakaz skrętów w prawo, a później kto chciał by skręcić w lewo to by na rondach nawracał ( czy to koło Lidla, czy na nowo wybudowanym przy ul. Słowackiego ) Koszt takiej zmiany ruchu to tylko wykonanie odpowiednich znaków. Za Lidlem też jest droga którą można jechać z pod Biedronki w stronę Chrzanowa. Więc pytam poco wydawać tyle kasy na projekt i samo rondo ??