Przełom Online
Pociąg PESA Elf2 ma wozić pasażerów na trasie Trzebinia – Kraków – Tarnów
Jak mówi wicemarszałek województwa małopolskiego Łukasz Smółka, nowoczesny tabor kolejowy będzie wykorzystywany do realizacji przewozów pasażerskich w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej na terenie Małopolski.
Chodzi o relacje:
- Kraków Lotnisko/Airport - Kraków Główny - Wieliczka Rynek - Kopalnia
- Sędziszów - Kraków Główny - Skawina
- Trzebinia - Kraków Główny - Tarnów
W ramach kontraktu wartego ponad 109 mln zł (dofinansowanie unijne w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wynosi przeszło 32,5 mln zł) Kolejom Małopolskim dostarczone zostaną cztery pociągi Elf2.
Pociągi Elf2, wyprodukowane przez bydgoskie przedsiębiorstwo PESA posiadają 200 miejsc siedzących, a dodatkowo wyposażone są m.in. w klimatyzację, WiFi, miejsce na rowery oraz udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami (toaleta dla niepełnosprawnych, winda, rampa oraz pętla indukcyjna dla osób z dysfunkcją słuchu) i rodzin z dziećmi (przewijak dla niemowląt, bezstopniowe przejścia międzyczłonowe).
W każdym pociągu zostały zainstalowane systemy służące do monitoringu, informacji pasażerskiej, zliczania pasażerów i pomiaru punktualności. Maksymalna prędkość jaką mogą osiągnąć te pociągi to 160 km/h.
Przeczytaj również:
Tour de Pologne. Kolarze przejechali przez powiat chrzanowski (WIDEO, ZDJĘCIA)
Wypadek autobusu. Śmigłowiec LPR zabrał rannego kierowcę
Konie na błoniach, czyli piknik ułański w Chrzanowie (WIDEO, ZDJĘCIA)
Samochód osobowy spłonął na autostradzie A4
Darmowa komunikacja miejska. Czy Chrzanów, Libiąż i Trzebinia powinny ją wprowadzić?
Komentarze
30 komentarzy
Wypada mi odpowiedzieć: W moim komentarzu podałem linki do "www.malopolska.pl..." i wydawało mi się, że każdy czytający pojmie, że piszę o polityce transportowej Urzędu Marszałkowskiego a nie o maszynistach czy konduktorach.
@stary zgred Dla Ciebie jako pasażera nie ma znaczenia kto jeździ na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego. Taryfa oraz rozkład jazdy jest ustalany przez Urząd Marszałkowski (w dużym uproszczeniu). To tak jak z autobusami w naszym pięknym powiecie. Zamawia ZKKM, ustala cennik i rozkład a jeździ Transgór, Elbud itp. Dlatego @toed naprawdę szczyka mnie to czyim pracownikiem jest maszynista czy konduktor w pociągu, który jest tylko i wyłącznie użyczany przez Urząd Marszałkowski. To, że Polregio jeździ częściowo rzęchami a Koleje Małopolskie tylko i wyłącznie nowymi pojazdami to jest to tylko i wyłącznie polityka Urzędu Marszałkowskiego. To, że przeciętny pasażer widzi różnicę w rozkładzie jazdy i standardzie pociągów to tylko i wyłącznie zasługa Urzędu Marszałkowskiego. Czy wiecie, że trasa Kraków-Sędziszów (nazywana jako SKA2) jest obsługiwana w połowie przez Polregio a w połowie przez Koleje Małopolskie? A jakoś wszyscy twierdzą, że tam jeździ tylko KMŁ. Dlaczego? Bo jeżdżą tam tylko nowe pociągi a i częstotliwość jest diametralnie inna niż np. Kraków-Oświęcim. Poza tym poczekajmy do zakończenia prac z Trzebini do Oświęcimia (czyli do końca 2023). W tej chwili pociągi z Sędziszowa będą przedłużone aż do Oświęcimia (przez Skawinię, Zator) nie dlatego, że tędy jest najszybciej i najbliżej (@bialyon) tylko dlatego, że ta linia nie jest rozkopana.
Inwestycje na makietach i papierze, to tworzyli POszuści, co oni zrealizowali z obiecanek???
A nie mógłby być jeden przewoźnik pasażerski, jeden rozkład i jeden bilet? Musi być ta pseudo konkurencja na torach?
@ jtrolnicki No, no, no tak samo jak stworzyli Centralny Port Komunikacyjny i inne inwestycje na makietach na papierze. Na razie wójt Obajtek to jest sfokusowany na Polska Press którą trzeba spacyfikować do końca i przerobić na Trybunę Ludy czy Trybunę Robotnicza!
Trzeba by napisać, że jak rząd POpapranych wysłał do pracy w Pesie swoich ''fachowców'' to zakład zaczął generować długi i był na skraju bankructwa, nie dużo brakowało a byłby tam już ich syndyk i za grosze by to wszystko rozprzedał, dopiero stworzony przez rząd PiS Polski Fundusz Rozwoju uratował ten zakład, teraz Pesa przymierza się do produkcji lokomotyw napędzanych wodorem, którego produkcję w Polsce rozpoczął Obajtek! I tak ma wyglądać kraj przyszłości!!!
Tylko gagar z bipom
Władze Chrzanowa stawiały na Sowę. A Sowa poklepywał kolejnych burmistrzów... i robił swoje.
Chrzanów znów wyrolowany dzięki reprezentantom z koziej d.....y temat przespali mimo że prosiliśmy będą przesiadki w Trzebini. Oświęcim będzie jeździł przez Zator bo ma szybciej i bliżej.
Do @jdowbecki: Moim zdaniem na to się zanosi - przynajmniej w znacznym stopniu. Władze województwa małopolskiego mówią i piszą o docelowej linii aglomeracyjnej SKA3: Trzebinia - Kraków - Tarnów ( https://www.malopolska.pl/aktualnosci/fundusze-europejskie/uroczysty-odbior-pociagu-pesa-elf2-kolei-malopolskich; https://www.malopolska.pl/dla-mieszkanca/transport/szybka-kolej-aglomeracyjna-ska ). Operatorem przypuszczalnie będą Koleje Małopolskie). Natomiast kolej w zachodniej części województwa (oprócz linii 140) jest i przypuszczalnie nadal będzie oddana dla Polregio, A Polregio aktualnie rozbudowuje swoją bazę utrzymaniową w Oświęcimiu. Czyli Trzebinia znajdzie się na styku obszarów działalności tych dwóch operatorów. Skutki łatwo przewidzieć.
Czyli według waszego rozumowania stacja Trzebinia, będzie stacją przesiadkową na trasie Kraków- Oświęcim?
Władze Oświęcimia forsują Oświęcim jako lokalny węzeł dla kolei regionalnych na pograniczu Małopolski i Sląska. To są relacje: Oświęcim - Trzebinia, Oświęcim - Mysłowice, Oświęcim - Czechowice oraz Oświęcim - Kraków przez Skawinę. Stąd ich zainteresowanie małopolską koleją aglomeracyjną przez Trzebinię jest niewielkie. Ponadto wiadomo: dłuższa trasa to mniejsza częstotliwość itd.
@pedroma ignorancja z twojej strony czy brak znajomości tematyki kolejowej? Nr 93 magistralna linia kolejowa znaczenia państwowego Trzebinia - Oświęcim - Czechowice-Dziedzice - Zebrzydowice - granica państwa, poczytaj i nie pisz bzdur! @Toed stacja w Chrzanowie ma możliwości zmiany kierunku pociągów i postoju, więc jak urzędnicy marudzą że się nie da i tylko w Trzebini to głupizna, poprostu władza w Chrzanowie jest słaba, nieudolna i nie interesuje się pasażerami którzy dojeżdżają do pracy i szkoły bo oni mają.
Jak wynika w treści tego artykułu, a także z innych oficjalnych informacji od władz Małopolski (www.maloolska.pl), docelowa relacja dla kolei aglomeracyjnej SKA3 to: Trzebinia - Kraków - Tarnów. Nie liczę zatem na to, że to się zmieni. Do Oświęcimia będzie jeździć kolej regionalna - realizowana przez Polregio. A to nie to samo, co kolej aglomeracyjna - inny standard, inna częstotliwość. A szkoda, bo na stacji Chrzanów są tory postojowe, jest peron boczny - mogłaby to być stacja końcowa dla SKA3. Czyżby władze Chrzanowa nie dopilnowały tej sprawy?
Linia Kraków-Katowce jest linia podstawową dla PKP, a boczna z Trzebini do Oświęcimia prze Chrzanów i inne wioski to tylko linia łaszcząca. Zróbcie z Trzebini w świat, a reszta wioch z Powiatu chrzanowskiego się dołączy jako tako.
Jarek pokazał niektórym, jak to będzie wyglądało w przyszłości, po zmodernizowaniu torów do Oświęcimia, jak na razie to pociągi dojeżdżają tylko do Trzebini, Michale do dzieła i wytłumacz lemingom!
@MarcinKajkowski Cały Chrzanów jest zaściankowy. Odnoszę wrażenie, że jest to miejsce zapomniane przez stwórcę.
a tyle razy tutaj ludzie prosili żeby z Trzebini do Chrzanowa podjechał te nędzne 4 km to oczywiście wielki problem, no ale mamy miłościwie panujących super bur-mistrza i bez-radnych, którzy swego czasu nawet trzeciej strefy aglomeracyjnej nie potrafili przedłużyć z Trzebini do Chrzanowa, wreszcie jak Przełom to wychodził u Marszałka Województwa to znów miejscowi urzędnicy nie potrafią wychodzić przedłużenia kursów do miasta powiatowego, ależ zaściankowe władze ma Chrzanów
Spokojnie @JerMih, mamy nowoczesność: https://www.money.pl/gospodarka/szerokosc-toru-przestaje-miec-znaczenie-pkp-wdraza-innowacyjne-rozwiazanie-6426521781344385a.html
Bo Moskwy nie dojedzie, nie ten rozstaw szyn...
Berlin-Kraków-Moskwa
Oświęcim - Kraków - Tarnów
A może by tak obecnie miłościwie panujący w Chrzanowie wypowiedziałby się, od kiedy to SKA będzie docierać do stolicy powiatu...? Parę lat temu była konferencja prasowa z władzami SKA i wtedy kandydatem na burmistrza...
Chełmek - Kraków - Tarnów
A nie lepiej byłoby, aby jeździł na trasie: Chrzanów-Kraków-Tarnów?
Fablok miał w planach budowę szynobusów, obok gotowych dźwigów, zamiast dotychczasowej produkcji ram do nich tylko. To było piękne, widać, zbyt piękne, aby mogło dojść do celu.
Ale od kiedy, to nie pisze...
No niech będzie TGV.
Adaś co to jest TJV?
TJV ciągle w marzeniach..