Chrzanów
Darmowa komunikacja miejska. Czy Chrzanów, Libiąż i Trzebinia powinny ją wprowadzić?
Sonda
Czy wprowadzenie bezpłatnych przejazdów komunikacją miejską to dobry pomysł?
Na wiosnę tego roku stowarzyszenie "Nasz Chrzanów" złożyło do Związku Komunalnego "Komunikacja Międzygminna" w Chrzanowie oraz do burmistrzów gmin członkowskich (Chrzanowa, Libiąża i Trzebini) petycję w sprawie reformy komunikacji obsługiwanej przez ZKKM.
Jednym z postulatów było wprowadzenie od 1 września bezpłatnych przejazdów autobusem dla wszystkich dzieci z trzech wymienionych gmin.
Jak mówi przewodniczący zarządu związku Marek Dyszy, względy ekonomiczne nie pozwalają na takie rozwiązanie.
- Bezpłatne przejazdy kosztowałyby ponad 1,5 mln zł, bo o tyle zmniejszyłyby się wpływy ze sprzedaży biletów - wylicza Marek Dyszy.
Tymczasem część polskich miast już zdecydowało się na darmową komunikację i to dla wszystkich. Sprawdziliśmy, dlaczego zdecydowały się na taki krok, ile to kosztuje i jakie korzyści płyną z tego rozwiązania.
Możecie o tym przeczytać w najnowszym, 32. numerze „Przełomu", dostępnym w wersji papierowej i elektronicznej.
Waszym zdaniem wprowadzenie bezpłatnej komunikacji miejskiej to dobry pomysł? Zachęcamy do dyskusji i głosowania w naszej sondzie.
Przeczytaj również:
Piłkarska sobota. Sprawdź wyniki dzisiejszych meczów
Złodzieje grasowali w piątek w Alwerni i Trzebini
108 testów i zero nowych zakażeń COVID-19 w powiecie chrzanowskim
Unia zdominowała Trzebinię. Bramkarz uratował MKS przed blamażem (WIDEO, ZDJĘCIA)
Tour de Pologne. Kolarze pojadą przez powiat chrzanowski, na drogach będą korki
Komentarze
7 komentarzy
Niestety jak coś jest darmowe to ludzie nie umią tego uszanować. Czy w transporcie zbiorowym chodzi o to aby zapełnić autobusy pasażerami, żeby jeździli jak śledzie, czy stworzenie oferty takiej aby przesiadali się z samochodów do transportu publicznego? Przy darmowej komunikacji, wystąpią inne problemy tzn.: okaże się że są za małe autobusy, sztucznie zawyżona frekfencja nierealne obłożenie pasażerów w stosunku do zapotrzebowania. Natomiast wprowadzenie biletów okresowych na 6 oraz 12 miesięcy wypełniło by lukę sprzedaży biletów w okresach spadku sprzedaży tzn.: w okresie wakacyjnym, między świętami nowym rokiem, a feriami. Przy takim działaniu najczęściej okazuje się zwiększa się sprzedaż biletów okresowych, a zmiejsza się ilość gapowiczów.
Ale równie ważna jest niestety częstotliwość kursów. Jak trzeba będzie godzinę czekać, to wielu zrezygnuje i weźmie samochód, nawet jakby za jazdę autobusem 5 zł płacili.
Może najperw niech "pracujący" w ZK"KM"ie ułożą rozkład jazdy dla pasażerów, by w ogóle byli zainteresowani ze skorzystania z komunikacji...ale nawet i to jest za trudne...
PiS rozdaje bo chce wygrać kolejne wybory. Co chce ugrać zkkm?
Ludzie!!! Zapamiętajcie!!! Za życia nie ma nic za darmo!!! Jaskrawe wynaturzenie społeczne!!! ZARAZA!!!
W zimie wszystkie menele będą mogły zrobić sobie ochronkę i dowoli jeżdżić. No i co mi zrobisz?
W miastach gdzie jest darmowa komunikacja opłatę ponoszą wszyscy którzy płacą podatek od nieruchomości. No właśnie, patologia + nie płaci podatków i dalej będą się rządzić w autobusach bo im się wszystko należy!!!