Nie masz konta? Zarejestruj się

Zintegrować bilet

13.08.2008 00:00
Przejazd na podstawie jednego biletu pociągiem z Trzebini do Krakowa, a następnie autobusem lub tramwajem po stolicy Małopolski, może okazać się możliwy w niedalekiej przyszłości.

Przejazd na podstawie jednego biletu pociągiem z Trzebini do Krakowa, a następnie autobusem lub tramwajem po stolicy Małopolski, może okazać się możliwy w niedalekiej przyszłości.

- Jeśli tylko pilotażowy program „Zintegrowany bilet”, obejmujący Krzeszowice, okaże się sukcesem, a dla mieszkańców Trzebini udogodnieniem, to gmina bardzo chętnie do niego przystąpi. Na razie jednak nie wiadomo, z jakimi kosztami miałoby się to wiązać, oraz czy faktycznie świetnie się sprawdza – rzecznik prasowy UM w Trzebini Robert Siwek podkreśla, że na razie za wcześnie na jakiekolwiek deklaracje ze strony gminy.

Zaoszczędzić 10 procent
Czytelnicy jednak nie dają za wygraną. Wiedzą, że od marca program działa w sąsiednich Krzeszowicach, dzięki czemu dojeżdżający stamtąd do Krakowa mogą zaoszczędzić na cenie biletu ok. 10 procent.

- Z naszego regionu bardzo dużo młodych osób dojeżdża do pracy czy na studia. Ciągle jesteśmy z ważnymi sprawami w tyle. Wiem, że to władzy nie na rękę, bo to nie wspiera rodzimego ZKKM-u, ale w końcu zarobione w Krakowie pieniądze przywozimy tutaj i właśnie tu je wydajemy! – argumentował na internetowym forum nasz Czytelnik.

Wprowadzony w marcu program unijny Caravel/Civitas II obejmuje swym zasięgiem miasto Kraków oraz sąsiednie gminy: Krzeszowice i Zabierzów. Polega na tym, że wykupując jeden bilet, pasażerowie jeździć mogą zarówno pociągami, jak i środkami krakowskiej komunikacji miejskiej. Bilety są miesięczne, ale uprawniają do nieograniczonej liczby przejazdów jedną, dwiema, lub wszystkimi liniami miejskimi w granicach Krakowa, oraz do przejazdu pociągiem osobowym na trasie Kraków Główny – Krzeszowice. Można je kupić w wyznaczonych kasach biletowych także poza Krakowem, np. w Zabierzowie. Uwzględniają ulgi ustawowe i gminne.

Na razie pilotaż
- To na razie program tylko pilotażowy. Zakończy się w grudniu. Do przetestowania wybrany został jeden korytarz komunikacji. Cały czas prowadzone są badania dotyczące zainteresowania pasażerów takim rozwiązaniem. Jeśli się sprawdzi, do kolejnych posunięć zachęcimy inne gminy. To będzie jednak wymagać także inicjatywy z ich strony – zaznacza Łukasz Hubka z Biura Infrastruktury UM w Krakowie.

Projekt Caravel/Civitas II ma przynieść efekty w postaci poprawy dostępności komunikacyjnej Krakowa, podwyższenia poziomu bezpieczeństwa w transporcie i obniżenia uciążliwości ekologicznej (emisji hałasu i zanieczyszczeń). Liderem tego działania jest Biuro Infrastruktury Miasta Urzędu Miasta Krakowa.

Inicjatywa adresowana jest do miast, które złożyły najlepszą ofertę na zrównoważony rozwój transportu.
(es)

Materiał chroniony prawem autorskim. Prawa autorów, producentów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystywanie utworów (powielanie, rozpowszechnianie itp.) w całości lub części na wszelkich polach eksploatacji, w tym także w internecie, wymaga pisemnej zgody.

  • Numer: 33 (849)
  • Data wydania: 13.08.08

Kup e-gazetę!