Przełom Online
Tak wygląda budowana estakada w Byczynie (WIDEO, ZDJĘCIA)

Materiał wideo:
Nowa trasa została poprowadzona równolegle do Krakowskiej (DK 79), następnie przecina ul. Gwardzistów w Byczynie (droga na Koźmin i Balin) i za Byczyną łączy się z powrotem z Krakowską (DK 79).
Jej długość to 1,3 km. Najefektowniejszą częścią jest natomiast 166-metrowy wiadukt nad ul. Gwardzistów, czyli właśnie estakada.
Jak już wcześniej informowaliśmy, dzięki tej inwestycji ma się poprawić bezpieczeństwo w centrum Byczyny, bo już nie będzie tamtędy przejeżdżać tyle samochodów co obecnie.
Według założeń, estakada poprawi też płynność ruchu. Obecnie, w warunkach zimowych, ciężkie pojazdy zatrzymujące się na światłach w Byczynie (skrzyżowanie Krakowskiej z Gwardzistów) miały potem problem z pokonaniem stromego podjazdu w kierunku Chrzanowa.
Komentarze
11 komentarzy
Nie mogę się nadziwić tym inwestycjom w polskim Norylsku, właśnie znowu nie działa https://businessinsider.com.pl/biznes/blok-w-jaworznie-znow-stanal-znow-klopot-z-odzuzlaczem/l1ntgef?utm_source=tw_bi&utm_medium=social&utm_campaign=onetsg_fb flagowa obiekt za 6 mld, który więcej nie działa niż działa. Również podziwiam hyperlopy, centra przesiadkowe w Szczakowej czy super wyrąb 300 ha lasu pod fabrykę widmo marzycieli z pisu. Tymczasem lokalne zakompleksione nieuki podniecają się pseudo estakadą, która to zeszpeci obraz tej wiochy na wieki, nic tylko kawa i delektować się kabaretowi na tym marnym portalu.
Tak po prawdzie to cały ten powiat chrzanowski nie ma już racji bytu, bo Chrzanów traci już resztki cech "stolicy" powiatu. Ludzie z otaczających gmin do Chrzanowa jadą niemal wyłącznie załatwiać sprawy urzędowe (te "powiatowe"), a za chwilę większość będą załatwiać przez internet. Do kina, na zakupy, na imprezy sportowe czy rozrywkowe gdzie indziej. Nie, żeby celowo omijali Chrzanów, tylko tam nic nie ma; kina porządnego nie ma, obiektów handlowych z prawdziwego zdarzenia czy rekreacyjnych nie ma, stadionu, hali i przede wszystkim klubu sportowego, który na trybuny ściągnąłby kogoś więcej niż krewni i znajomi zawodników nie ma. Wszystko prawie zatrzymało się na połowie lat 70-tych XX wieku, kiedy to Chrzanów miał być wiodącym ośrodkiem zachodniej części dawnego województwa krakowskiego i tak dogorywa. W nowym województwie jest piątym kołem u wozu i nie stara się aby cokolwiek z tym zmienić. To i dróg nie będzie za dużo. Tylko gdzie te gminy rozparcelować.
@DuszeKPL - akurat w przypadku miasta na prawach powiatu (Jaworzno) za drogi krajowe na ich terenie nie odpowiada GDDKiA tylko samo miasto. Także obwodnica Byczyny jak i cały nowy przebieg DK79 na terenie Jaworzna to tylko i wyłącznie zasługa Silberta
Budowa obwodnicy Trzebini jest zablokowana koncesja na a4 Kraków Katowice... I dlatego koniec jej budowy jest planowany na 2027 kiedy to wygasa koncesja...
Tak w Trzebini też "zabiegali" o budowę nowego kotła na elektrowni i powstanie kopalni na jej potrzeby. Puste gadanie danych władz, które później swoją nieudolność przykrywają nic nie znaczącymi inwestycjami, np wspomnianymi tężniami. Dziś już wiemy, że nie będzie nowych miejsc pracy i nie uda się uratować elektrowni, ale w swoje CV wpiszą nic nie warte "zasługi", jakaś strzelnica pneumatyczna, gdzieś tam budowa stacji paliw czy KFC... Może jakiś nowy market.
DuszekPL, ale ktoś o te inwestycje zabiega, stara się aby powstały. To właśnie robić mają władze miast czy gmin. Czy ktoś tu napisał o finansowaniu? W Trzebini już chyba z 20 lat "zabiegają" o obwodnice a jej nie ma i nie będzie póki co.
No dobra, to czekam na wyliczenie sukcesów i inwestycji w Chrzanowie i okolicy w ciągu ostatnich 5 lat (pseudo-tężnie w każdej wiosce się nie liczą, bo to najłatwiejszy "wyprowadzacz" pieniędzy do prywatnych kieszeni. Jeśli będzie za co chwalić, to pochwalimy, ale nie zakłamujmy rzeczywistości.
Tak to już jest jak poniżej komentujący porównują inwestycje jednego zarządcy tj pkp plk w Chrzanowie do inwestycji gddkia bo to budowa obwodnicy... I jeden inwestor i drugi nie ma nic wspólnego z działaniami miasta i powiatu, i miasto i powiat nie ma nic do tych inwestycji bo nie są nawet częściowo finansowane z ich budżetów... Ot taka nieznajomość wasza... Ale szydzić i wyśmiewa można a co ze bez powodu... Nie niebronie tu chrzanowa za ogólna masakrę dróg miejskich i powiatowych np. Al. Melina itp... Ale trzeba wiedzieć za co kto odpowiada jak wytyka mu się bledy
Tak to już jest jak ma się burmistrza z fejsbuka. Stylówa na inteligencika jest, tylko działań nie ma. A głównym problemem jest przeganianie "Kuchcika" i spółki z wymarłych alei.
Ale co Ty porównujesz niebo do ziemi? Chrzanów to zapyziały grajdoł bez przyszłości, to samo Trzebinia i reszta powiatu. Władza robi różnicę, Jaworzno ma inteligentną władzę z ambicjami od bardzo dawna, a u nas jedynie zmieniają się partyjne pachołki, którym zależy na comiesięcznym wynagrodzeniu.
Ta estakada z drogą doprowadzającą powstanie szybciej niż 10 metrów drogi pod którymkolwiek wiaduktem w Chrzanowie. To pokazuje jaka zapaść jest pomiędzy Chrzanowem i Jaworznem od wielu lat. Dobitnym przykładem jest komunikacja miejska ale także tego typu inwestycje jak opisane tutaj.