Nie masz konta? Zarejestruj się

Na pewno do zamknięcia

22.07.2009 00:00
CHRZANÓW. Miasto stoi w korkach. To stara prawda. Nikomu, kto za dnia przejeżdżał przez miasto choć kilka razy, nie udało się ich uniknąć. Wiele wskazuje na to, że będzie jeszcze gorzej. Czeka nas - jak się dowiedzieliśmy - definitywne zamknięcie węzła balińskiego, który umożliwia przedostanie się na autostradę A4 i szybki dojazd z Chrzanowa do Trzebini. Istniejących na tym węźle łącznic nikt wprawdzie nie zburzy, ale będą dostępne jedynie dla służb ratunkowych.

CHRZANÓW. Miasto stoi w korkach. To stara prawda. Nikomu, kto za dnia przejeżdżał przez miasto choć kilka razy, nie udało się ich uniknąć. Wiele wskazuje na to, że będzie jeszcze gorzej. Czeka nas - jak się dowiedzieliśmy - definitywne zamknięcie węzła balińskiego, który umożliwia przedostanie się na autostradę A4 i szybki dojazd z Chrzanowa do Trzebini. Istniejących na tym węźle łącznic nikt wprawdzie nie zburzy, ale będą dostępne jedynie dla służb ratunkowych.

Kilka dni temu oddano do użytku, wyłączone na krótko z ruchu, połączenie Chrzanowa z Krakowem na węźle balińskim.
- Przeprowadzaliśmy tam tzw. naprawę głęboką obejmującą reperację konstrukcji jezdni z wymianą warstw podbudowy - informuje Alicja Rajtar, rzeczniczka prasowa firmy Stalexport, administrującej A4. Oddano więc łącznicę, która niebawem będzie niedostępna dla zwykłego zjadacza chleba.

- Węzeł baliński będzie zamknięty - potwierdza nasze informacje Rajtar. Uspokaja jednak, że nastąpi to dopiero po wybudowaniu północnego obejścia Chrzanowa. - Inwestycja ma być realizowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie, więc nie wiemy, kiedy się rozpocznie - wyjaśnia. Zapewnia jednak, że utrzymany zostanie ruch na drodze Chrzanów - Balin oraz wszystkie łącznice dla przejazdu służb ratunkowych.

W GDDKiA ustaliliśmy, że projektowana już od 2007 roku obwodnica będzie gotowa za trzy lata.
- Dobiegają końca prace projektowe. W 2010 będziemy mieć pozwolenie na budowę obwodnicy, a w 2011 roku ruszą prace drogowe i potrwają do 2012 roku - zapewnia Magdalena Chacaga, rzeczniczka prasowa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie.

Przypomnijmy, planowana obwodnica ma mieć niewiele ponad cztery kilometry długości. Jej najważniejszym elementem będzie wiadukt kolejowy, pod którym, tunelem, będą przemieszczać się samochody. Elementem tej konstrukcji stanie się rondo. Wiadukt jest najważniejszym i najdroższym punktem inwestycji.

W sumie wszelkie roboty związane z obwodnicą pochłoną 140 milionów złotych. Same prace drogowe będą kosztować 120 milionów, a w ich ramach wspomniany wiadukt 50 mln zł. Ten ostatni będzie długi na 300 metrów.

Jak się dowiedzieliśmy, Stalexport planuje natomiast rozbudowę węzła byczyńskiego i budowę węzła autostradowego w  Rudnie.
(TAJ)

Materiał chroniony prawem autorskim. Prawa autorów, producentów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystywanie utworów (powielanie, rozpowszechnianie itp.) w całości lub części na wszelkich polach eksploatacji, w tym także w internecie, wymaga pisemnej zgody.

  • Numer: 29 (897)
  • Data wydania: 22.07.09

Kup e-gazetę!