Nie masz konta? Zarejestruj się

Przełom Online

Co grają w lokalnych kinach? „Bękart" w Libiążu

11.04.2024 11:14 | 0 komentarzy | 940 odsłon | Łukasz Dulowski
Jeżeli macie ochotę w najbliższych dniach się wybrać do kina, warto sprawdzić, co jest grane.
0
Co grają w lokalnych kinach? „Bękart" w Libiążu
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

SZTUKA

Chrzanów, ul. Broniewskiego 4, tel. 32 623 30 86
„Miłość jak miód" - 11.04 godz. 20.30
„Czerwone maki" - 11.04 godz. 18.00; 12.04 godz. 20.00; 14-18.04 godz. 20.00
„Kung Fu Panda 4" - 11.04 godz. 16.00; 14.04 godz. 14.00, 15.30; 15-18.04 godz. 15.30
„Cudowny Chłopak. Biały ptak" - 14-18.04 godz. 17.30

SOKÓŁ

Trzebinia, ul. Kościuszki 74, tel. 32 611 06 21
„Za duży na bajki 2" - 11.04 godz. 16.00
„Biała odwaga" - 11.04 godz. 18.00
„Omen. Początek" - 11.04 godz. 20.30; 13-14.04 godz. 19.30; 16-18.04 godz. 18.30
„Cudowny chłopak. Biały ptak" - 13-14.04 godz. 15.00; 16-18.04 godz. 16.00
„Budda. Dzieciak '98" - 13-14.04 godz. 17.30; 16-18.04 godz. 20.45

ALE KINO

Libiąż, ul. Górnicza 1, tel. 32 627 12 62
„Kung fu Panda 4" -12-15.04 godz. 15.00
„Budda. Dzieciak '98" - 12-15.04 godz. 17.00
„Bękart" - 12-15.04 godz. 19.00

Oscary 2024 w Ale! Kino
Libiąskie Centrum Kultury zaprasza na pokazy oscarowych filmów:
Strefa interesów - 19, 20, 22 kwietnia godz. godz. 17.00
Anatomia upadku - 19, 20, 22 kwietnia godz. 19.30
Biedne istoty - 26-29 kwietnia godz. 19.15


Bękart
Wybitny duński film, który w przebraniu kina kostiumowego i westernu opowiada uniwersalną historię o samotności, nieposkromionej ambicji prowadzącej na manowce i o potrzebie bliskości.
Połowa XVIII wieku. Władza w Danii tylko formalnie leży w rękach ciągle zapijaczonego króla. Tak naprawdę dzielą ją między siebie klany możnych. Ludvig Kahlen mimo, że w wojsku dosłużył się stopnia kapitana, wciąż nosi w sobie kompleks niższości. Jego matka była służącą na dworze szlachcica, a on sam począł się w wyniku gwałtu. Ludwig podejmuje się straceńczej misji, by na północnych, piaszczystych rubieżach Danii porośniętych wyłącznie przez wrzosy, założyć osadę i zacząć uprawę roli. Jeśli mu się uda, otrzyma od króla tytuł szlachecki. Działania Ludwika wchodzą w paradę psychopatycznemu Frederikowi de Schinkel, który rości sobie prawo do wrzosowisk. Spirala konfliktu pomiędzy obydwoma mężczyznami rozkręca się.
Nikolaj Arcel najpierw wspólnie z Andersem Thomasem Jensenem z aptekarskim wyczuciem dramaturgii napisał wspaniały scenariusz, a później z reżyserską werwą przeniósł go na ekran.
Jak każdy wielki film, również i ten da się czytać na wielu poziomach. Podstawowy - to gatunkowa opowieść o wielkich namiętnościach i zemście. Kolejny - historia o podziałach klasowych, które warunkują nasze zachowania. I najdelikatniejszy, a jednocześnie najgłębszy jako wręcz franciszkańską przypowieść o czułości i miłości, która prowadzi do wyzwolenia.
Kolejną wielką kreację stwarza tu Mad Mikkelsen - dobro narodowe Danii, symbol skromnej kinematografii, która stała się już światową marką.

Tomasz Jurkiewicz