Nie masz konta? Zarejestruj się

Trzebinia

„NIE!" dla obwodnicy przez Puszczę Dulowską

15.04.2023 11:00 | 7 komentarzy | 4 051 odsłony | Łukasz Dulowski
W niedzielę, 16 kwietnia, o godz. 12, mieszkańcy Młoszowej organizują protest w obronie Puszczy Dulowskiej.
7
„NIE!" dla obwodnicy przez Puszczę Dulowską
Puszcza Dulowska w obiektywie Konrada Sałapata z naszej facebookowej grupy „PRZEŁOMowe Kadry"
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Uczestnicy akcji spotkają się na parkingu przy wejściu do puszczy, od ul. Szembeka w Młoszowej.

Przypomnijmy, że inwestorem planowanej obwodnicy jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. To GDDKiA zleciła opracowanie wariantów przebiegu tej nowej trasy.

Do tej pory zostały zaprezentowane cztery warianty przebiegu obwodnicy Trzebini i Chrzanowa, co pokazuje poniższa mapka (niebieski, zielony i właściwie pokrywające się ze sobą: czerwony i fioletowy). Każdy z wariantów w jakis sposób ingeruje w Puszczę Dulowską.

Kacper Michna, rzecznik krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, już wcześniej informował na łamach „Przełomu", że warianty nowej drogi są obecnie jeszcze raz analizowane. Tym razem przy uwzględnieniu uwag i opinii mieszkańców.

Przypomnijmy, co w grudniu zeszłego roku burmistrz Trzebini Jarosław Okoczuk napisał do spółki Multiconsult Polska, która przygotowała warianty obwodnicy.

„W odniesieniu do przedstawionych wariantów obwodnicy Chrzanowa i Trzebini w ciągu drogi krajowej 79 ewentualną pozytywna opinię mógłby otrzymać wariant W1 z korektą przebiegu odcinka zachodniego.
Wariant nr 1 w znacznej mierze przebiega nowym śladem. Rozpoczyna się w okolicy miejscowości Dulowa i biegnie w kierunku zachodnim do połączenia z gmina Chrzanów w rejonie strefy ekonomicznej na terenie Trzebini (ul. Tuwima), kończąc przebieg w rejonie skrzyżowania ulic Ślaskiej i Żołnierzy Wyklętych w Chrzanowie.
Dla zachodniego fragmentu wariantu nr 1 w obszarze gminy Trzebinia, który przebiega przez tereny w wysokim stopniu zagospodarowane, w tym w rejonie strefy ekonomicznej (co znacznie zwiększa koszty jego realizacji) proponuje się zmianę tego odcinka trasy w taki sposób, by trasa drogi kończyła się na węźle z ul. Długą i dalej przebiegała istniejącą DK79 do węzła Chrzanów autostrady A4".