Chrzanów
Fiasko pierwszego przetargu na budowę drogi z Chrzanowa do rafinerii w Trzebini. Czy znajdą się chętni za drugim podejściem?
Powiatowy Zarząd Dróg w Chrzanowie ogłosił drugi przetarg na budowę nowego połączenia drogowego węzła balińskiego autostrady A4 z trzebińskim zakładem Orlen Południe.
Pierwszy obejmuje przebudowę drogi powiatowej nr 1044K, czyli ul. Wodzińską w Chrzanowie i ul. Sikorskiego w Trzebini (5,8 km).
Drugi natomiast obejmuje zaprojektowanie dwóch skrzyżowań o ruchu okrężnym oraz zaprojektowanie i wybudowanie nowego odcinka drogi do połączenia z ul. Rafineryjną w Trzebini (droga gminna) jako połączenia z trzebińskim zakładem Orlen Południe, zgodnie z założeniami inwestora.
Inwestorem jest Powiatowy Zarząd Dróg w Chrzanowie, który na ten cel dostanie 28,4 miliona złotych z Polskiego Ładu.
W ogłoszonym w listopadzie zeszłego roku przetargu na tę inwestycję drogową oferty nie złożyła żadna z firm. Przetarg został więc unieważniony.
- Jestem o tyle zaskoczony, że zainteresowanie ogłoszeniem było. Wpłynęło do nas sporo pytań od co najmniej czterech firm. Żadna z nich nie złożyła jednak oferty. Nie wiem do końca z jakich powodów. Liczę na to, że drugi przetarg da lepszy efekt - mówi Grzegorz Żuradzki, dyrektor PZD w Chrzanowie.
Drugi przetarg na przebudowę i rozbudowę części DP 1044K wraz z budową nowego odcinka drogi powiatowej dla uzyskania bezpiecznego połączenia do firmy Orlen Południe został ogłoszony. Oferty można składać do 17 lutego, do godz. 9:00.
Czytaj również
AKCJA ZIMA 2023. Gdzie dzwonić, gdy sypnie śniegiem i jest ślisko
Włamanie do mieszkania w Libiążu. Pieniądze i biżuteria padły łupem złodziei
Nowe boisko piłkarskie w Trzebini może zostać zamknięte
Nowe Muzeum Małopolski Zachodniej w Wygiełzowie
Osiemnastka Caban Cup już w najbliższy weekend
Droższe bilety i likwidacja kursów minibusów na trasie Chrzanów - Kraków
Komentarze
3 komentarzy
Wybudują? Chciałeś chyba powiedzieć wyremontują, albo odbudują. Za komuny istniało tylko w naszym powiecie kilka magazynów paliwa z liniami kolejowymi, cywilnych i wojskowych. Wszystko doprowadzono do ruiny. No bo po co magazynować paliwo, jak można było na pniu kupić u Putina... bo chyba nie chcesz mi powiedzieć, że te 8000 dodatkowych cystern ma wozić paliwo na stacje benzynowe, w sytuacji gdy mamy rezygnować z ropy.
AAA -- tak niech jeszcze wybudują tory na każda stacje paliw wedle twojego rozumowania :-)
Jakieś światełko w tunelu się pojawiło. Nikt nie chce paprać sobie rąk mętnymi dziaderskimi projektami rodem z końca XX wieku. Rafineria ma linię kolejową i rurociągi, TIR-y na tory, a mieszkańców zostawcie w świętym spokoju.