Trzebinia
Burzliwa dyskusja o skrzyżowaniu. Mieszkańcy zaskarżyli decyzję wojewody (WIDEO)
Materiał wideo:
Wczoraj wieczorem w Dworze Zieleniewskich odbyło się spotkanie poświęcone sprawie przebudowy jednego z niebezpiecznych skrzyżowań w Trzebini - ulic Piłsudskiego i Kościelnej. Uczestniczyli w nim: poseł Krzysztof Kozik, burmistrz Jarosław Okoczuk, Franciszek Padło (reprezentujący senatora Andrzeja Pająka), trzebińscy radni oraz mieszkańcy osiedla Centrum. Nie dojechali przedstawiciele inwestora, czyli Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie.
Inwestycja budzi kontrowersje, bo mocno ingeruje w grunty prywatne i wymaga wywłaszczeń. Okoliczni mieszkańcy nie dają na to zgody. Jednak wojewoda małopolski już wydał zezwolenie na przedsięwzięcie drogowe. Inwestycji został nadany rygor natychmiastowej wykonalności. Co to oznacza? Istota natychmiastowej wykonalności decyzji administracyjnych polega na tym, że decyzja staje się wykonalna, mimo że nie jest ostateczna. To wyjątkowe rozwiązanie. Taki rygor można nadać decyzji, gdy jest to niezbędne np. ze względu na ochronę zdrowia lub życia ludzkiego czy ze względu na inny ważny interes społeczny.
Jak usłyszeli wczoraj uczestnicy zebrania, do Ministerstwa Rozwoju został złożony wniosek o uchylenie decyzji wojewody o nadaniu rygoru natychmiastowej wykonalności kontrowersyjnej inwestycji. Na razie więc sprawa nie jest jeszcze rozstrzygnięta.
Przebudowa skrzyżowania ulic Piłsudskiego i Kościelnej w Trzebini ma kosztować 2,65 mln zł. Samorząd wojewódzki obiecał na ten cel 1,8 mln zł. Resztę sfinansuje gmina.
Ludzie:
Krzysztof Kozik
Związkowiec, polityk z Libiąża
Komentarze
7 komentarzy
Sześć elementów infrastruktury drogowej... i żadnej zmiany powierzchni drogi! Sygnalizatory świetlne dla każdego dojazdu do skrzyżowania (4), żeby nie rżnąć asfaltu na pętle indukcyjne, spod DZ i Luzara z kamerami na pojazd (2). Na 791 sygnalizatory zsynchronizowane z kamerami z miernikami prędkości (jak w Sierszy czy Trzebionce) (2). Maszty z kamerami i miernikami powinny być zamontowane na wprost dojazdu "od centrum" i ""do centrum", po przeciwnych stronach do kierunku jazdy (2). Skwerek przy parku - kierunek od centrum, przy chodniku (nie znam własności gruntu) na wprost "do przystanku" - kierunek do centrum. Trochę dłubaniny kablowej (albo wifi), ale taniej, bezkonfliktowo i zapewniam, że skutecznie.
@jakur to zacznijmy jezdzic prawidlowo. Jezeli nie odczujemy sami na sobie kary to mowienie nic nie da.
@passatwy to zacznij jeździć prawidłowo.
Zastosowac odcinkowy pomiar predkosci i sprawa sie rozwiaze. Jezeli jezdzono by wg przepisow to nie byloby sprawy. A kto tam jezdzi prawidlowo - nikt.
Dostaję 'białej gorączki' gdy podjeżdżam do tego skrzyżowania, nawet główną drogą. Ci którzy nie chcą przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa powinni zostać zakazani na banicję. Zablokować możliwość wjazdu i wyjazdu z własnej posesji przez postawienie masywnych betonowych płyt, a gdyby były przestawiane karaniem niebotycznie wysokimi karami np. 30000 za każdorazowe przestawienie jednej płyty. Karać tak długo aż to towarzystwo pójdzie po rozum do głowy (nie polecam najbliższego kościoła) i zgodzą się w końcu na inwestycję!!!!!!!!!!
Pozostaje mieć nadzieję, że ta oczekiwana inwestycja zostanie w końcu zrealizowana. W sumie opór przy przebudowie/budowie zakopianki też po wielu latach udało się przełamać.
w Tym miejscu wysepka nie jest dobrym pomysłem. tzw. wysepka nie poprawia bezpieczeństwa przykładowo na ulicy Długiej ile to razy była zniszczona przez pędzące samochody. W tym miejscu jedynie sygnalizacja lub przebudowa skrzyżowania poprawi bezpieczeństwo zarówno pieszych jak i kierowców.