Chrzanów
Lokomotywa z Fabloku dostała drugie życie
Konrad Szarek, prezes spółki Tor-Bud w Trzebini, w grudniu na jednym z portali kupił wyprodukowaną w Fabloku lokomotywę SM03-620. Niektóre części i elementy były przegnite lub niekompletne. Wyglądała jak złom. Została wyremontowana przez spółkę Mag-Train, która zainstalowała się w Chrzanowie w halach po Fabloku.
Efekt odnowienia lokomotywy, która niedługo ma zostać wyeksponowana, możecie zobaczyć na zdjęciach wykonanych przez Piotra Jochimczyka z grupy PRZEŁOMowe Kadry.
Więcej o pracach remontowych i historii lokomotywy przeczytacie w najnowszym, papierowym wydaniu „Przełomu", które jest dostepne także tutaj.
Komentarze
15 komentarzy
@jano, @KTOS, ale wy naiwni jesteście takich niewygodnych tematów się nie porusza bo tych ludzi nie po to wypromowano żeby teraz pokazać że nie dotrzymują słowa danego przed wyborami, dlatego ludzie nie chcą chodzić głosować bo mają dosyć obłudy
W Trzebini Górce przy siedzibie firmy zastanawiał mnie widok ładnego placu z dwoma szynami kolejowymi. Teraz wydaje mi sie iż owa lokomotywa zostanie tam postawiona jako maskotka firmy TOR-BUD. Brawo panie Szarek - inni nie umieją a pan pokazuje iż lokalny przedsiębiorca dba o historię regionu :)
A co z firmą, która wyremontowała tę lokomotywkę? Czy na tym Mag-Train zakończy swoją działalność?
@KTOS może radny zmienił zainteresowania lub nie ma czasu? Ten artykuł to doskonały przykład jak prywatna firma chcąca promować swoją działalność skutecznie to robi, A takie miasto Chrzanów chcące promować swoje tradycje wydało masę pieniędzy na kolejowe logo akcję promocyjną Ja to Chrzanów która nic nie znaczy do tego wirtualny spacer po mieście i jakie są tego efekty? Znacie to? "Po co jest ten Miś? No właśnie nikt nie zapyta" i tutaj ta sama sytuacja nikt nie zapyta.
@ jtrolnicki komentujesz swoje wpisy? No w sumie można. Skoro jest potęga do potęgi to może być bzdura do bzdury!
Według niektórych trolli kondycję firmy ocenia się na podstawie generowanych strat, bo wtedy nie powstaje obowiązek podatkowy, tak to było za rządów pełowsko-zslowskich i jak trzeba było dopiąć budżet to się zaj..... 150 mld. zł. z OFE!!!
Oszołomy doszły do władzy w 1989 i dokładnie jak dzisiaj obsadzili swoimi co było można i gdzie było mozna. Efekty m.in. na Fabloku można zobaczyć dzisiaj. Trzeba było się "dobrze się strać" aby fabrykę z takimi tradycjami i potencjałem udupić. A Orlen? Jak inwestuje w prasę lokalną to znaczy że wydaje kasę w błoto! Zatem na efekty nie trzeba będzie długo czekać, BTW kondycje firmy trolownio nie ocenia sie przez to ile podatków zapłaciła.
Oszołomy doszły do władzy w 2007 r. a Fablok upadł w 2013 r. rozwijający się Orlen za 2019 r. zapłacił 4 mld. 452 mln. podatków, czyli o 47,9 % więcej niż w 2018 r. czy tak źle Orlenem zarządza, ten tak znienawidzony ''oszust'' Obajtek?
Fablok upadł bo oszołomy doszły do władzy i myśleli że manna spada z nieba, jest cudowanie i fantastycznie bo już nie ma komuny. A potem Fablok rozgrabili na lewo i prawo. Coś mniej więcej jak dzisiaj w Orlenie czy innych spółkach skarbu Państwa, stadninach i lasach państwowych.
Inicjatywa na poziomie. Konrad.. tylko nie daj się zmanipulować co po niektórym,,, lokomotywka powinna stanąć w roku parkingu, być ładnie oświetlona i monitorowana! Ze względu na różnorodność "przejazdów firmowych" po tym odcinku - spełni w pełni swoją funkcję reklamową. Tata trochę chytrzył - ale TO jest ładny gest. Znajomy mile zaskoczony.
Fablok nie upadł tylko został rozgrabiony.
Mam pytanie do Pana Radnego Brandysa czy taka lokomotywa i jej podobne nie mogą stanąć w Chrzanowie? Czy Pan czasem przed wyborami nie wspominał o promowaniu kolejnictwa i Fabloku w Chrzanowie? A może Redakcja podpyta Radnego co w tym temacie robi?
@jdowvecki skończ z tą polityką. Pisuary rządzą już tyle lat i nic w tej sprawie nie zrobiły. Może kiedyś jakiś sołtys zostanie prezesem tej firmy i pieniądz na koncie zgadzał się będzie.
A kto wtedy ''rządził'', gdy Fablok upadł?
Fablok uświadamia patologię transformacji w Polsce.